Interpelace na Komisi ohledně kontroverzního německého zákona MiLoG

Pátek 23. 2. 2018,

V květnu 2015 zahájila Komise proti Německu řízení č. 2015/2100 a v červnu 2016 zaslala druhou
formální výzvu. Již přes devatenáct měsíců nedošlo k žádnému formálnímu pokroku. Komise vysvětluje
(např. v odpovědi na otázku č. E-004292/2017), že o řešení usiluje tzv. balíčkem mobility.
Německá vláda pozastavila uplatňování německé minimální mzdy na řidiče zaměstnané v jiných
členských státech, kteří přes Německo projíždějí. 

Zdroj: Graham Richardson

Zdroj: Graham Richardson

Praxe německých soudů však může být odlišná. V únoru 2018 německý soud přiznal prvnímu českému řidiči německou minimální mzdu. Nyní ji vyžaduje přes 900 řidičů zaměstnaných u českých dopravců a žalob bude přibývat. Řidič, který u soudu uspěl, i aktivisté upozorňují ostatní řidiče na jejich nároky. Německé společnosti podmiňují spolupráci se zahraničními dopravci prohlášením, že svým řidičům vyplácejí německou minimální mzdu. Autorka se táže, jak Komise hodlá reagovat na tuto novou okolnost s ohledem na:


i) právní nejistotu, se kterou se potýkají (nejen) čeští dopravci;

ii) posouzení, na jaké dopravní operace německé soudy aplikují požadavek minimální mzdy;

ii) skutečnost, že návrh směrnice o pravidlech o vysílání řidičů v odvětví silniční dopravy, není řešením,
neboť nelze odhadnout, kdy nabyde účinnosti, a navíc nebude retroaktivní;

iii) povinnost loajální spolupráce Komise (čl. 13 SEU) a povinnost střežit Smlouvy (čl. 17 SEU)

 


Chcete vědět aktuality z mého působení v Evropském parlamentu i v Česku?

Poslanecký klub ELS
Evropský parlament
KDU-ČSL

Michaela Šojdrová, © 2024 · Všechna práva vyhrazena | Ochrana osobních údajů | RSS kanál | Změnit nastavení cookies

Hexadesign